Зелений лист

Проти чого виступають волонтери біля Одеської мерії. Частина 1 – аналіз спеціального фонду бюджету

«Перший і найважливіший принцип
у справі досягнення цілей війни полягає в
крайній напрузі для цього відразу всіх сил,
які є у розпорядженні, до остаточного їх
виснаження».
фон Клаузевіц «Про війну» 1832 рік


З 28 серпня 2023 року в Одесі Катериною Ножевніковою, керівницею благодійного фонду «Корпорація монстрів», анонсований безстроковий одиночний пікет проти свавілля Одеської міської ради в частині витрачання коштів на непріоритетні цілі. Видатки, які не спрямовані на підготовку Одеси до зимового періоду, захисту цивільного населення, або на допомогу Збройним силам України. Одиночний пікет перетворився на масовий мітинг. Участь у ньому взяли саме волонтери міста й в них одна вимога – припинення непріоритетних і необгунтованих у військовий час видатків з бюджету Одеси.
«Зелений лист» розбирався щодо видатків у бюджету міста які відображени у додатках Рішення Одеської міської ради № 1454-VIІI від 25.08.2023 року та викликають сумнів. Почнемо з
спеціального фонду.

По головному розпоряднику «Департамент міського господарства
Одеської міської ради» бачимо наступне:

  1. По бюджетній програмі 1216015 «Забезпечення надійної та безперебійної експлуатації ліфтів» передбачено капітальний ремонт 101 ліфту у вказаному переліку будинків. Ми погоджуємся з тим, що працюючі ліфти на сьогодні є необхідними для людей похилого віку а також для тих, кому важко підійматися пішки у багатоповерхівках. Це викликає питання:
    а). Чому за кожною адресою витрачаєтся 1,5 млн. грн., невже усі ліфти потребують однакового ремонту?
    б). У разі блекаутів ці ліфти також будуть працювати? При цьому, від мешканців міста надходить інформація що їх ліфт після ремонту став працювати значно гірше. Всі тендери по ліфтах виграють підприємства “Портал”. Наш інсайдер ствержує що ці підприємства афілійовані з міською владою та змінює в ліфтах сучасні лебідки італійського виробництва на радянські, випуску кінця шістдесятих. Ну і не можна забувати, що в минулому році вже було відкрито відповідне провадження: Посадовців Одеської міської ради підозрюютьу розкраданні коштів на ремонти ліфтів.
  2. Бюджетна програма 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів» викликає багато здивувань. Якщо з видатками на капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вулиць ще можна погодитися, що вони необхідні, то такі видатки, як:
  • Будівництво об’єкту благоустрою: дорожнього покриття кладовища
    “Західне” на 16 мільйонів гривень;
  • Придбання обладнання і предметів довгострокового користування для
    комунальних підприємств на загальну суму майже 63 мільйони гривень;
  • ремонт елементів благоустрою територій біля житлових будинків за
    рахунок депутатського фонду на загальну суму 22,6 мільйони гривень
    важко сприймати такими, які необхідні сьогодні.

3. По бюджетній програмі 1217670 передбачено внески до статутного капіталу Комунального підприємства «Одесміськелектротранс» на загальну суму 81,2 мільйони гривень. Начебто для виконання фінансових зобов’язань за кредитним договором з ЄБРР. Але якщо уважно подивитися пояснювальну записку до проєкту Закону «Про ратифікацію Фінансової угоди
“Міський громадський транспорт України ІІ” між Україною та Європейським інвестиційним банком»
, то у пункті 5 читаємо: «Реалізація акта не потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів».

Головний розпорядник «Управління дорожнього господарства Одеської міської ради» продовжує «закатувати гроші в асфальт». За бюджетними програмами 1417442 та 1417691 передбачено майже 300 мільйонів гривень.

Головний розпорядник «Управління капітального будівництва
Одеської міської ради».

  1. Бюджетна програма 1516017 «Інша діяльність, пов’язана з експлуатацією об’єктів житлово-комунального господарства» передбачає більше 98 мільйонів на капітальний ремонт адміністративних будинків «з впровадженням енергозберігаючих технологій».
  2. Бюджетна програма 1516030 з назвою «Організація благоустрою населених пунктів» передбачає майже 107 мільйонів та викликає здивування щодо дійсної необхідності вказаних видатків. Судить самі – у вказаній сумі є і такі «шедеври»:
  • капітальний ремонт елементів благоустрою скверу, розташованого в межах вул. Канатної та просп. Гагаріна у м. Одесі вартістю в 20 мільйонів гривень. Залишається тільки гадати, схоже мова йде про ремонт новопобудованого скверу “За мир”, але поки ще з ним все й так добре! ;
  • капітальний ремонт елементів благоустрою території міста Одеси в межах вулиць: Єврейської та Приморської (узвіз Деволанівський), на що передбачено 70 мільонів. Чи дійсно це терміново? ;
  • капітальний ремонт елементів благоустрою території вздовж скверу ім. Жанни Лябурб від будинку по вул. Преображенській, 2А до будинку по вул. Софіївській, 3 у м. Одесі (судячи з карти – це вздовж бульвару Жванецького). На це передбачено 6 мільйонів гривень. Ще майже 11 мільйонів гривень (з них майже 5 мільйонів за рахунок Депутатського фонду) передбачено на ремонт елементів благоустрою за 14 адресами.

3. Бюджетна програма 1517330 з назвою «Будівництво інших об’єктів комунальної власності» передбачає дуже цікаві об’єкти. Серед них:

  • Проєктування та реконструкція будівлі з прибудовою додаткових приміщень, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 3-Б. Це саме та будівля, у якій знаходиться Київський районний суд м. Одеси. На сьогодні на цей об’єкт передбачено 12 мільйонів гривень. Але проведений тендер (якій і став тригером для волонтерів Одеси) передбачає фінансування до кінця 2024 року більше, ніж 106 мільйонів гривень. І не факт, що в цьому році з бюджету на будинок суду піде лише вже виділені 12 мільйонів гривень.
  • Проєктування та будівництво адміністративних будівель з впровадженням енергоефективних технологій в районі, обмеженому вулицями: Тираспольське шосе та пров. 4-й Амурський (біля кладовища “Західне”) у м. Одесі на загальну суму 10 мільйонів гривень.

4. Бюджетною програмою 1517383 «Реалізація проектів (об’єктів, заходів) за рахунок коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії» передбачено будівництво магістральних мереж водопроводу від вул. Багрицького до Французького бульвару. При цьому 340 мільйонів гривень виділено з державного бюджету за рахунок фонду ліквідації наслідків збройної агресії, а 30 мільйонів гривень виділено у вигляді співфінансування з бюджету Одеси, всього 370 мільйонів гривень. Так, ми погоджуємося, що такий водопровід Одесі потрібен, особливо через неконтрольовану забудову міста під прикриттям міської влади, що привело у тому числі і до зменшення тиску у мережі водопроводів, особливо біля новобудов. Але після будівництва цього водопроводу за бюджетні кошти, він, найбільш вірогідно, як і інші об’єкти водного господарства, буде переданий у оренду ТОВ «Інфокс» і вже приватна компанія буде мати прибуток від збудованого за бюджетні кошти водопроводу. І не факт, що орендна плата не складатиме 1 гривня на рік, як відбувається з деякими іншими об’єктами (наприклад, дивись рішення сесії №6024-VI від 24.12.2014р., №5577-VI від 29.10.2014, № 4892-VII від 31.07.2019 р. ), які Одеська міська рада передала в оренду ТОВ «Інфокс» На нашу думку, роботи з будівництва магістральних мереж водопроводу повинна фінансувати саме ТОВ «Інфокс» за власні кошти.

  1. Бюджетною програмою 1518110 «Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха» передбачений черговий ремонт аварійних ділянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесі на суму у 31 мільйон гривень. Кожен одесит сам може порахувати, скільки коштів вже офіційно вклали у цю дамбу, починаючи з 2003 року. До кінця 2024 року планують витратити більше 62 мільйонів гривень.
  2. Бюджетною програмою 1518240 «Заходи та роботи з територіальної оборони» передбачено витрати на:
  • Капітальний ремонт будівель для розміщення Регіонального
    управління Сил територіальної оборони “Південь” та добровольчих формувань
    у м. Одесі на загальну суму більше, ніж 37 мільйонів гривень;
  • Реставрація (ремонт реставраційний) будівель для розміщення
    Регіонального управління Сил територіальної оборони “Південь” та
    добровольчих формувань у м. Одесі на суму 19 мільйонів гривень;
  • Реконструкція будівель для розміщення Регіонального управління Сил
    територіальної оборони “Південь” та добровольчих формувань у м. Одесі на
    суму 40 мільйонів гривень.
  • Допомога силам територіальної оборони у пріоритеті. Але виникає саме просте питання – невже у комунальній власності міста Одеси лише настільки занедбані будинки, що на приведення до ладу саме будинків треба витратити майже 100 мільйонів гривень. Сподіваємося, в Одеській мерії не скористалися можливістю під виглядом допомоги територіальній обороні просто списати кошти за принципом «війна все спише».

  • Головний розпорядник «Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради». Бюджетною програмою 1917470 «Інша діяльність у сфері дорожнього господарства» передбачено роботи щодо освітлення вулиць на суму трохи більше 7 мільйонів гривень, які є необхідними, але одночасно з цим на суму майже 38 мільйонів гривень планується закупити обладнання та предмети довгострокового користування для КУ «Спеціалізований монтажно-експлуатаційний підрозділ» Одеської міської ради. Невже це обладнання необхідне саме в цьому році?

  • Головний розпорядник «Департамент муніципальної безпеки Одеської
    міської ради»
    За бюджетною програмою 2219800 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів» передаються кошти на фінансування бюджетних установ, які фінансуються з Державного бюджету. Так, фінансування військових частин, частин Національної гвардії України, штурмового полку «Цунамі» є необхідними. Але одночасно з цим є видатки, з якими важко погодитися. Це фінансування:
  • Головного управління Національної поліції в Одеській області на 4,77
    мільйонів гривень;
  • Управлінню патрульної поліції в Одеській області Департаменту
    патрульної поліції на 4,8 мільйонів гривень;
  • Управлінню Служби безпеки України в Одеській області на 3,0 мільйони
    гривень;
  • Територіальному управлінню БЕБ в Одеській області на 1,32 мільйони
    гривень;
  • Регіональному сервісному центру ГСЦ МВС в Одеській області на 1,64
    мільйони гривень;
  • Одеському науково-дослідному експертно криміналістичного центру
    МВС на 1,3 мільйони гривень;
    Всього майже на 15,5 мільйонів гривень. Це пояснюється як виконання міської цільової програми «Безпечне місто Одеса» на 2020-2023 роки», але сама програма на офіційному сайті міської ради відсутня. Є лише рішення ради про внесення змін до програми. Складається таке враження, що міська влада намагається не забути жодний державний силовий орган, якій знаходиться на території міста і з кожним з них «дружити». Але чогось не за власні кошти, а за
    кошти одеситів. А взагалі то це виглядає як завуальований хабар кожній з силових структур, які знаходяться на території міста.
  • Головний розпорядник «Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради» За бюджетною програмою 2916050 «Попередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві та на інших аварійних об’єктах комунальної власності» серед іншого, планується витратити 1,14 мільйонів гривень на «Капітальний ремонт. Проведення протиаварійних робіт зі стабілізації схилу в межах узвозу
    Маринеска в районі Одеського національного медичного університету у м. Одесі». Це невже там, де почав руйнуватися узвіз і міська влада обіцяла, що це буде відремонтовано за рахунок підрядника «Ростдорстрой»?

  • Головний розпорядник «Департамент фінансів Одеської міської ради»
    За бюджетною програмою 3719800 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів» передається 246 тисяч гривень Управлінню Державної казначейської служби України у місті Одесі Одеської області. Якщо відкрити та уважно подивитися міську цільову програму «Міську цільову програму підтримки інформаційної сфери м. Одеси на 2021-2023 роки», то у пункті 2.1.1. знайдемо, що ці кошти спрямовані на «Забезпечення безперебійної роботи техніки та обладнання, оперативного та безперебійного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів; забезпечення належної технічної взаємодії з Управлінням Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області». Але питання – чи забезпечені вразливі верстви населення необхідними засобами на випадок блекаутів – залишається риторичним.
  • Головний розпорядник «Хаджибейська районна адміністрація Одеської міської ради». За бюджетною програмою 4116030 «Організація благоустрою населених пунктів» за рахунок депутатського фонду по 6 адресам проводиться капітальний ремонт елементів благоустрою території на загальну суму понад 9 мільйонів гривень. Також звернемо увагу на передчасне погашення місцевого боргу з бюджету Одеси на суму майже 700 мільйонів гривень. Але такі видатки на сьогодні важко вважати пріоритетними. При цьому керівництво міста подає це як перевагу.

Підсумовуючи, можна зробити простий висновок – навіть при поверхневому аналізі у спеціальному фонді бюджету можна знайти більш, ніж 2 мільярди гривень на закупівлю вкрай необхідного для бійців на фронті. Але влада міста вирішила ці кошти направити або на передчасне погашення
кредитів, у які ж самі раніше загнали місто, або на малоефективні, або маючі великі корупційні ризики проєкти. І чхати хотіло керівництво міста як на потреби звичайних одеситів, так і на потреби бійців на фронті. Для розуміння – один FPV дрон коштує 18 тис.грн, Mavic в залежності від моделі і комплектації 60-130 тис. гривень (без тепловізора).

Автор Сергій Бондаренко.

Поділитись на:

Facebook
Twitter

Напишіть відгук

Email: zeleniy.list1@gmail.com 
Тел:  +38 098 444 94 49