17 квітня, 10:39
Заступнику Міністра культури України
Мазур Т.В.
вд Підпалой С.М.
Скарга
Відносно частини Міського саду Одеси, а саме його особливої частини – території колишнього Літнього театру філармоніі- відбувається нахабний злочин. Захоплення території здійснюється за підтримки тітушек, раніше судимих осіб та членів Громадського формувань, які
раніше брали активну участь
у відстоюванні корупційних інтересів Міської ради (наприклад,
в 2017 г.німі чинився тиск на суддів Апеляційного суду і зірвано
винесення рішення щодо скасування затвердження проекту зонування Одеси) .
С12 .04.2019 розпочаті нагальні демонтажні роботи.
Розгромлено будівлю в стилі модерн, яке станом на 11.04.2019 перебувало в
задовільному стані за винятком покрівлі. Є відеодокази того, як робочі ламають
стіни і обрушують димохід і трубу даного будови. Також демонтовано будова бару
і істотна частина плиткового покриття.
Літній театр є невід’ємною частиною Міського саду тамає статус пам’ятки архітектури та містобудування місцевого значення. Однак, чиновники і посадові особи Одеської Міськради наполегливо ігнорують цей факт, лобіюючи інтереси приватного бізнесу. Кінцевим бенефіціаром СП “Солінг”, власника будівель і орендаря території на 49 років є Володимир Галантернік, бизнес-партнер мера Одеси Труханова. Управління з питань охорони об’єктів культурної спадщини ОМР 10.04.2019 надало позитивний
висновок по проектній документаціі за № 01-14/34-м ТОВ «Міський Літний театр, тим самим перевищивши свої повноваження і дозволивши вказаній фірмі розпочати здійснення незаконних робіт.
Раніше,
28.03.2019 р. на засіданні Виконавчого комітету Одеської міської ради було
прийнято рішення № 123 “Про затвердження проекту благоустрою Літнього театру у
Міському саду м. Одеси”, про затверження проекту благоустрою Літнього театру у
Міському саду м. Одеси.
Повна назва цього проекту – “Проект з благоустрою території літнього театру з
поточним ремонтом існуючих будівель та споруд за адресою: м. Одеса, вул.
Преображенська, 24” Сама назва вже говорить про те, що цей проект передбачає
проведення ремонтних будівель та споруд. Зміст цього проекту підтверджує ту
обставину, що Проект передбачає будівельні та ремонтні роботи, роботи із
відновлення знищених будівель.
Однак, консервація, реставрація, реабілітація, музеєфікація, ремонт,
пристосування пам’яток місцевого значення здійснюються за наявності письмового
дозволу органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської
та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої
компетенції, на підставі погодженої з ними науково-проектної документації
(абзац 2 ч. 1 Закону України “Про охорону культурної спадщини”).
Тобто, будь-які робити, включаючи ремонт та реабілітацію пам’яток культури,
можливі лише за наявності письмового дозволу Одеської обласної державної
адміністрації на проведення таких робіт.
Як вбачається із листа за № 26-інф/01-19 від 02.04.2019 року
Управління культури, національностей, релігій та охорони об’єктів культурної
спадщини Одеської обласної державної адміністрації, дозвіл на проведення
ремонтних робіт на території Літнього театру жодному суб’єкту не видавався.
Незважаючи на відсутність дозволу Управління культури, національностей,
релігій та охорони об’єктів культурної спадщини Одеської обласної державної
адміністрації, починаючи з 12.04.2019 року до цього часу включно на
території Літнього театру ведуться підготовчі та ремонтні роботи.
Замовником цих ремонтних робіт є ТОВ “Літній театр” (код ЄДРПОУ 42717171) та
ТОВ “Міський літний театр” (код 42717150). Підрядником є ТОВ “Стар строй юг”
(код ЄДРПОУ 38438834).
Така безпрецедентна зухвалість та грубе порушення чинного законодавства України
з боку вказаних осіб не може більше продовжуватись.
Відповідно до п. 1ч. 2 ст. 4 Закону України “Про охорону культурної спадщини”,
до повноважень Міністерства культури України належить контроль за виконанням
цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини.
Вимагаю:
1. Невідкладно вжити заходів щодо захисту Літнього театру – пам’ятки
архітектури та містобудування місцевого значення, від знищення.
2. Доручити підлеглим посадовим особам винести припис про усунення порушень
вимог Закону України “Про охорону культурної спадщини” шляхом зупинення
будь–яких робіт на території Літнього театру.
3. Накласти на ТОВ “Літній театр” (код ЄДРПОУ 42717171), ТОВ “Міський літний
театр” (код 42717150), а також ТОВ “Стар строй юг” (код ЄДРПОУ 38438834)
фінансові санкції, передбачені ст. 44 Закону України “Про захист культурної
спадщини”.
Прошу повідомити мені про прийнятих за цією скаргою заходів по електронній пошті zelen_list@ukr.net та продублювати в паперовому вигляді за адресою 65045, м. Одеса, вул. Ковальська, 39, кв. 2
17.04.2019 Підпала С.М.
во вложенном файле- текст скарги та додаток