Зелений лист вже аналізував проєкт змін до бюджету міста. Викладені на офіційному сайті міста 1 травня рішення дають змогу проаналізувати, за що саме голосували міські депутати. У цифрах розбирався Зелений лист.
Загальни цифри бюджету
Доходна частина бюджету збільшилася майже на 303 мільйони гривень. Майже відповідає викладеному у проєкті рішення.
У якості фінансування дефіциту бюджету, з прихованих нерозподілених 1,1 мільярди гривень ще дістали 172,5 мільйони гривень.
Аналіз видаткової частини показав, що були і там перерозподіли. Так, за «недоброю традицією» зменшили ще на 311,3 мільйони резервний фонд міського бюджету та розподілили ще частину депутатського фонду у розмірі 52 мільйони гривень (залишилося нерозподіленими трохи більше 100 мільйонів гривень).
Вказані 838 мільйонів розподілені як видатки у розмірі 823 мільйони та ще 15 мільйонів пішли за статтею кредитування «Надання бюджетних позичок суб’єктам господарювання» через Департамент економічного розвитку.
Розподіл видатків відобразимо у вигляді таблиці. При цьому у таблиці не будемо відображати головних розпорядників коштів, у яких сума змін менше 5 мільйонів гривень. Це:
Назва головного розпрорядника | Сума у млн. грн. |
Департамент освіти та науки | 80,6 |
Департамент охорони здоров’я | 36,8 |
Департамент міського господарства | 32,1 |
Управління дорожнього господарства | 11,8 |
Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху | 25,9 |
Управління капітального будівництва | 478,2 |
Департамент муніципальної безпеки | 146,5 |
По Департаменту освіти та науки і Департаменту охорони здоров’я більш-менш зрозуміло.
По Депаратменту міського господарства збільшення видатків в основному відбулося у зв’язку зі збільшенням фінансування Міської цільової програми цивільного захисту населення, яка раніше була дуже недофінансована, про що Зелений лист зазначав раніше.
Управління дорожнього господарства отримало додаткові кошти на капітальний ремонт тротуарів.
Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху отримав додаткові кошти за бюджетною програмою «Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання».
По Управлінню капітального будівництва:
Там і 219,5 мільйонів субвенції на реалізацію проектів (об’єктів, заходів), спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії та 54 з 62 мільйонів гривень співфінансування за рахунок міського бюджету. При цьому якщо кошти субвенції йдуть за бюджетною програмою 1517383, то кошти на співфінансування значяться за бюджетними програмами 1512010 (ремонт корпусу лікарні) та 1517310 (прокладання водогону). Не зовсім зрозуміло, чого та на якій підставі12 мільйонів гривень виділялися раніше.
Там і 72,4 мільйонів субвенції на реалізацію проектів в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України.
Також надано кошти на ремонт та будівництво навчальних закладів, медичних закладів, охорону пам’яток архітектури, інша діяльність у сфері транспорту тощо.
Департамент муніципальної безпеки усі 146,5 мільйонів гривень отримав на фінансування міської цільової програми «Безпечне місто Одеса». При цьому усі кошти направлені на передачу до державного бюджету за кодом програмної класифікації 9800.
Але на превеликий жаль, не усі кошти пішли на фінансування бойових частин ЗСУ.
Так, не зовсім зрозуміло, навіщо додатково виділяти ТЦК ще 1,8 мільйони гривень на оргтехніку та «найбільш необхідні» для Перемоги над рашизмом «оплата за виготовлення відзнак та іншої продукції».
Також ну дуже сумнівними з точки зору наближення Перемоги є виділення на фінансування діяльності Територіального управління БЕБ в Одеській області 2,1 мільйони гривень. Таке враження, що це хабар правоохоронному органу за рахунок одеситів.
Докладніше щодо виділення коштів на міську цільову програму «Безпечне місто Одеса» у 2024 році в частині передачі коштів до державного бюджету з порівнянням з попередньою сесією можна ознайомитися за посиланням (Безпечне місто Одеса 9800.xlsx).
У якості підсумку.
Станом на кінець квітня дійсно, Одеса трохи збільшила фінансування бойових частин ЗСУ. Але не в повній мірі. Не слід забувати, що в міському бюджеті досі є така собі «схованка» у вигляді нерозподілених залишків минулих періодів розміром майже 1 мільярд гривень.
Також не забуваємо за 400 мільйонів резервного фонду міського бюджету, який міська влада вже не один рік використовує не за призначенням.
Також загальна направленість змін до бюджету вказує, що міська влада виділяє кошти або на усунення своїх старих «гріхів», таких як, наприклад, збільшення фінансування програми цивільного захисту, або на сумнівні проєкти, таки як продовження вкладання коштів у водогін для приватної структури, про що навіть висловилася Держаудитслужба.
Взагалі, дивлячись на показники бюджету, не відпускає відчуття, що це звичайний бюджет міста у мирні роки. Бо маючі наявний фінансовий ресурс у розмірі більше 1 мільярда гривень, влада міста не поспішає направляти його до ЗСУ задля наближення Перемоги над рашизмом.