Зелений лист

Незважаючи на повномасштабну війну, одеські чиновники скоротили видатки на своє утримання лише на 10%

З 24 лютого вся країна живе в умовах повномасштабної війни та воєнного часу. Окрім руйнувань будівель і підприємств, гибелі тисяч мирних жителів, знищення об’єктів культурної спадщини, шкоди довкіллю тощо війна принесла на нашу землю економічну кризу.

Незважаючи на це, одеські чиновники не поспішають радикально скорочувати витрати на своє утримання. Принаймні аналіз видатків за п’ять місяців поточного року в порівнянні з минулим показує скорочення на рівні всього 10%.

Деталі – у статті ГО «Зелений лист».

Один чиновник обходився платникам податків у тисячу доларів

Розпочнемо з аналізу витрат на утримання одеських чиновників у минулому році.

Для аналізу візьмемо дві цифри – загальні витрати на утримання виконавчих органів та загальну чисельність. Але не все так просто.

Відповідно до програмної класифікації видатків місцевих бюджетів, видатки на утримання поділяються на:

Код 0150 – Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад

Код 0160 – Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах

Таким чином, по коду 0150 обліковуються видатки саме на апарат виконавчих органів, а по коду 0160 – структурні підрозділи виконавчих органів.

Всього за даними Держказначейства, видатки з міського бюджету по коду 0150 на 2021 рік були заплановані у розмірі 67,5 млн. грн, а по коду 0160 – 616,5 млн. грн. Загалом майже 684 мільйони.

Левова частина цих коштів (87%) йде на оплату праці з нарахуваннями. Але заробітна плата – це не єдиний напрямок витрат на виконавчі органи. Сюди ж входить і оплата комунальних послуг, і закупівля техніки й обладнання, в тому числі комп’ютерів, щоб було на чому працювати. А також послуги телефонії й інтернету, видатки на канцелярію тощо.

Крім цього, нам необхідно дізнатись штатну кількість працівників. Так, на офіційному сайті Одеської міської ради наведена структура виконавчих органів відповідно до рішення № 137-VIII від 17.03.2021 р. Порівняння цих даних зі штатною структурою на 2022 рік показав, що на сайті відсутня інформація про міського голову, секретаря міської ради та шістьох заступників міського голови. Цю інформацію ми додали до розрахунку чисельності за 2021 рік.

Для зручності та наочності ми звели інформацію не лише разом, а й у розрізі структурних одиниць. Для наочності всі дані зведені в таблицю. Жовтим кольором виділили разом витрати, а помаранчевим – середні значення в цілому. Сподіваємося, ми правильно розібралися, бо штатний розпис має іншу структуру, ніж відомча класифікація.

Видатки на виконавчі органи Одеської міської ради за 2021:

В таблиці можна побачити як штатну чисельність в розрізі структурних підрозділів, так і видатки на кожен з структурних підрозділів. Видатки також поділяються на заробітну плату з нарахуваннями та інші видатки.

Крім цього, у стовпчиках 13 та 14 показано, скільки фактично витрачалось на одну штатну одиницю в місяць. Додатково у стовпчиках 15 та 16 зроблено розрахунок, скільки на одну штатну одиницю, в середньому, нараховувалося заробітної плати і скільки в середньому штатна одиниця отримувала на свою картку кожного місяця.

Таким чином, у 2021 році одна штатна одиниця обходилася одеським платникам податків, у середньому, у 27 784 гривні на місяць, тобто близько тисячі доларів на місяць за тодішнім курсом.

А що в цьому році?

Видатки скоротили лише на 10%

Звичайно, рік ще не завершився, тож ми можемо лише порівняти видатки за певний період поточного року й аналогічний період 2021-го.

Так, ми взяли проміжок у п’ять місяців – з 1 січня по 31 травня 2021-го і 2022 року відповідно – і звели дані в таблицю.

Як з’ясувалось, за п’ять місяців 2021 року на утримання чиновників пішло 247 млн грн., у 2022 році – 221,6 млн. Тобто витрати скоротились трохи більше, ніж 10%. Заробітна плата чиновників також скоротилась лише на 10% – за п’ять місяців 2021-го 225,3 млн грн., за аналогічний період 2022-го – 201,1 млн.

Також в середньому на 10% скоротилися інші видатки на утримання міських чиновників.

При цьому, штатний розпис на 2022 рік затверджений на рівні 2037 одиниць. Нагадаємо, в минулому році штатний розпис дорівнював 2034 одиниці.

Зменшення може бути обумовлене або незначним зменшенням рівня преміювання працівників, або тим, що частина працівників після початку війни могла звільнитися або взяти відпустку за свій рахунок. Або комбінацією цих варіантів.

Поділитись на:

Facebook
Twitter

Напишіть відгук

Email: zeleniy.list1@gmail.com 
Тел:  +38 098 444 94 49