Бюджет Одеси, або що готують на сесію 21 лютого.

Призначена на 21 лютого сесія Одеської міської ради, особливо в частині внесення змін до бюджету міста, викликає забагато питань. Детальніше розбирався Зелений лист.

Якій фінансовий ресурс для розподілу має місто

На сьогодні місто має можливість розподілити більше 3 мільярдів гривень фінансового ресурсу. Ця сума складається з:

1. Залишки минулих періодів у сумі 1 537,8 мільйонів гривень. Якщо прибрати з неї 2 мільйони оборотної касової готівки, то місто має можливість розподілити 1 535,8 мільйонів гривень

2. Резервний фонд, якій на початку року складав 1 645,4 мільйони гривень, але рішенням Одеської міськради № 1773-VIІI від 17.01.2024 зменшений на 92,9 мільйони гривень – до 1 552,5. З точки зору Бюджетного кодексу резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету, але як раніше зазначав Зелений лист, влада Одеси не використовує резервний фонд за його призначенням.

Що пропонується змінити у бюджеті міста

На офіційному сайті міста у розділі «Проєкти рішень міськради» є лише проєкт рішення щодо внесення змін до бюджету міста, якій викладався 7 та 9 лютого.

Якщо відобразити ці зміни у табличному варіанті, то вони будуть мати наступний вигляд:

Більш об’ємні зміни у вказаний проєкт вносяться поправкою №1 Постійної комісії з питань планування, бюджету і фінансів. Але не треба її шукати на офіційному сайті. Бо незважаючи на те, що депутатам ця правка розсилалася пообідді у п’ятницю, 16 лютого, на офіційному сайті міста ввечері п’ятниці ця правка була відсутня. Але завдяки джерелам інформації у Одеській міській раді та допомоги Ірини Гриб, Зелений лист отримав вказаний документ.

Якщо проаналізувати запропоновану правку, то маємо наступне:

1. В доходну частину міста надходять кошти з обласного бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду у сумі 18 255 108 гривень.

2. За рахунок залишків минулих періодів на фінансування видатків виділяється 3 504 586 гривень

3. Видаткова частина у розрізі головних розпорядників має вигляд:

Аналіз цифр не показує нічого нового. Тут як і забезпечення мультимедійного обладнання для шкіл (за рахунок як субвенції, так і співфінансування з бюджету міста), так і закупівля виконавчим органам оргтехніки. Також є видатки на закриття угод, укладених у минулих роках щодо капітального ремонту вулиці Шота Руставелі та проїзду від вул. Житомирської до Овідіопольської дороги. І це все в основному за рахунок зменшення коштів резервного фонду.

Єдине, що не зрозуміло – чого у проєкті бюджету не внесено жодної пропозиції від міського депутата щодо розподілу депутатського фонду. Та й невідомо – чи надходили такі пропозиції від депутатів.

У якості підсумку

Розглядаючи запропонований проєкт змін до бюджету міста, не відпускає відчуття, що в нас або міська влада повністю тупа, або сама міська влада вважає одеситів дурними.

Маючи нерозподіленими на сьогодні біля 2,8 мільярдів гривень, нерозподілених коштів, вважати, що закладених у бюджеті за бюджетною програмою 2218240, 337,2 мільйони гривень на придбання обладнання і предметів довгострокового користування для забезпечення добровольчих формувань та військових частин Сил територіальної оборони ЗСУ, більшість з якого (але не все) може бути передано до ЗСУ, буде достатнім вкладом у боротьбу з рашизмом.

Це при тому, що мітингувальники щотижня вимагають у міської влади направляти кошти саме на покриття першочергових потреб бійців ЗСУ, які на фронті боронять Україну від рашистської орди.

Може бути наступний варіант подій – частина коштів притримується для фінансування проєктів, проти яких виступає громадськість, або додаткове фінансування треба шукати через недбалість місцевих чиновників.

Зелений лист вже писав про проблемні непрофінансовані міські проєкти, серед яких невідомо, за рахунок яких джерел покривати повернуті до держбюджету через недбалість Управління капітального будівництва 191 мільйон гривень або так і не скасований договір на реконструкцію будівлі Київського районного суду, який став підставою початку громадянських акцій «гроші на ЗСУ» по всій країні.

У будь-якому разі, Зелений лист буде ретельно стежити за бюджетним процесом у місті.

Поділитись на:

Facebook
Twitter

Напишіть відгук

Email: zeleniy.list1@gmail.com 
Тел:  +38 098 444 94 49