Громадська організація «Зелений лист»

Чи буде Одеська міська рада фінансувати реконструкцію будівлі Київського районного суду у 2024 році

Намагання влади Одеси витратити 106 мільйонів гривень на ремонт будинку колишнього дитячого садочка, у якому сьогодні розміщується Київський районний суд міста Одеси, привело к початку громадянських акцій «гроші на ЗСУ» в Одесі. Вимоги до органів місцевого самоврядування- зупинити непріоритетні витрати а кошти з місцевих бюджетів спрямувати на допомогу ЗСУ, одразу поширилися всією Україною. Депутати Одеської міської ради не з першої спроби, але спроміглися скасувати заплановані у бюджеті міста на 2023 рік 12 мільйонів гривень, перенаправивши кошти з ремонту суду на більш необхідні потреби.

Депутат Одеської міської ради Петро Обухов 26.11.2023 року у своєму ютуб-каналі прямо зазначив: «Бюджетна комісія одеської міськради нарешті проголосувала за скасування фінансування ремонту Київського суду. Саме через це люди виходили на мітинги.  Ми виступали на сесіях, але нас не хотіли чути, і ось рік добігає кінця, і ті 12 млн. грн., які були закладені на цей рік, вже неможливо витратити, тому ці 12 млн. грн. скасовуються, і ми будемо продовжувати направляти їх на допомогу ЗСУ. В наступному році цей суд ніхто не ремонтуватиме. Наступної середи зафіксуємо це на сесії».

Договір залишається чинним

Зелений лист вирішили перевірити об’єктивний стан справ станом на сьогодні. Перше що впадає в око – угода «Реконструкція будівлі з прибудовою додаткових приміщень, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 3-Б» залишається чинною. Здається що керівництво Одеси навіть не збиралося зупиняти реконструкцію. Так, 7 грудня 2023 року, тобто вже після заяв, що начебто фінансування скасовано, було укладено додаткову угоду за номером 2.

 Офіційна підстава укладання цієї додаткової угоди позначена як «покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю». Дивимося що випадки змін істотних умов договору описані у пункті третьому частини п’ятої статті 41 Закону «Про публічні закупівлі». У Законі чітко вказано що якість визначається згідно з міжнародним стандартом ISO як сукупність характеристик об’єкту (діяльності або процесу, продукції, послуги та ін.), що відносяться до його здатності задовольняти встановлені або передбачувані потреби.

Діяча додаткова угода №2 жодним чином не чіпляє розділ ІІ договору «Якість робіт». Вона змінює розділ ІІІ «Ціна договору», Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт» та Додаток №3 «План фінансування робіт». За обставин, що склалися, це виглядає вельми маніпулятивно. Усі роботи та витрати бюджету переносяться на 2024 рік.

Для об’єктивності зазначимо, що на сьогодні у бюджеті міста не передбачено видатків на фінансування угоди щодо вказаної реконструкції будинку, однак, для чого ж тоді всі ці додаткові угоди, запитаєте ви. Зрозуміло що це гра, але цікаво як конкретно Геннадій Леонідович хоче пробігти між крапельок із цим питанням.

Пробігти між крапельок

Оскільки договір щодо реконструкції будівлі колишнього дитячого садочка за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 3-Б, у якому сьогодні розміщується Київський районний суд міста Одеси є діючим, у влади Одеси разом з підрядником залишається чимало механізмів, щоб реалізувати умови цього договору. Сьогодні ми бачимо три основні  варіанти розвитку подій:

Варіант 1 – договір про реконструкцію будівлі розривається. Влаштовує громадськість, але явно не влаштовує Труханова, Чванкіна і власника ПрАТ “Одесголовпостач”- фаворита одеських чиновників на бюджетні підряди Олександра Фрідмана, про якого Зелений лист уже розповідав.

Варіант 2 – Одеська міська рада голосує зміни до бюджету, згідно з якими з бюджету виділяється 106 134 345 гривень для виконання договору. Це все ті ж граблі. До того ж, громадськість і без цього непогано пам’ятає депутатів, які не підтримали правки від своїх колег щодо скасування виділення 10 мільйонів на ремонт Київського суду минулого разу.

Варіант 3 – погашення кредиторської заборгованості. Цей варіант полягає у тому, що підрядник виконує роботи у 2024 році, а кошти у цьому році не отримує. Тоді у майбутніх роках або місто само визнає заборгованість і погашає її, киваючи виключно на підрядника, або підрядник звернеться до суду і суд буде на стороні підрядника, бо підрядник виконав умови угоди, але місто не оплатило його роботу.

У будь-якому разі, Зелений лист буде ретельно стежити за цим питанням. Тим паче, що і волонтери Труханову не повірили і продовжують ось уже п’ятий місяць збиратися під одеською мерією щотижня о 10.00.

Поділитись на:

Facebook
Twitter

Напишіть відгук

 Одеська обласна організація «Зелений лист»