Зелений лист

Фінансування Сил Оборони України з бюджету Одеси

Видатки на територіальну оборону

В Одесі протести проти непріоритетного під час війни використання міського та обласного бюджетів тривають ось уже протягом восьми місяців. Одне з питань, яке турбує одеситів, це скільки грошей виділила Одеська міська рада у 2024 році для фінансування потреб військових. Зелений лист спробує його прояснити. Як зазначалося, видатки на заходи та роботи з територіальної оборони відображаються у рішенні про міській бюджет за кодом програмної класифікації видатків 8240. У бюджеті міста на 2024 рік ці видатки з’явилися з самого початку та відображені по наступним головним розпорядникам (у гривнях):

Головний розпорядникПершочергове рішення на 2024 рік
Виконавчий комітет Одеської міської ради10 000 000
Департамент внутрішньої політики Одеської міської ради50 000 000
Департамент міського господарства Одеської міської ради20 000 000
Управління капітального будівництва Одеської міської ради126 000 000
Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради347 250 000
Разом553 250 000

Більше інформації про напрями витрат зазначених коштів надає «міська цільова програма сприяння розвитку підрозділів територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси на 2022 – 2025 роки», з останньою редакцією якої можна ознайомитися за посиланням. Для зручності сприйняття інформації, видатки передбачені програмою у 2024 році винесли в окрему таблицю, з якою можна ознайомитися за посиланням «Програма 8240.xlsx».

Аналіз вказаних показників програми викликає певні питання

1. Є сумнів у доцільності витрачання у цьому році 120 мільйонів гривень на ремонт будинків, які наданні Силам територіальної оборони. За деякими оцінками, вказані будинки під виглядом ремонтів для тероборони банально готують для приватизації. Особливо з урахуванням того, що і у 2023 році на аналогічні цілі передбачалося 121,6 мільйонів гривень.

2. Незрозумілим є «розпорошення» видатків між різними головними розпорядниками бюджету міста. Так, виконувати пункт 4.2 Програми будуть одночасно як Департамент муніципальної безпеки, так і Виконавчий комітет Одеської міської ради. При цьому перед ними стоять одні і ті ж завдання.

3. Велике непорозуміння викликає пункт 5.1 Програми, згідно якого 50 мільйонів гривень передбачено громадським та благодійним організаціям на вирішення питань забезпечення Сил територіальної оборони міста Одеси. Фактично маємо дублювання функцій, коли закупівлі для Сил територіальної оборони міста Одеси одночасно роблять як виконавчі органи Одеської міської ради, так і інститути громадянського суспільства. Це свідчить або про неспроможність вчасного забезпечення Сил територіальної оборони міста Одеси виконавчими органами міської ради, або про неспроможність завчасно передбачити потреби Сил територіальної оборони міста Одеси його керівництвом.

Видатки на підтримку ЗСУ

Розібратися стосовно видатків на ЗСУ з бюджету міста складніше, ніж на Сил територіальної оборони. По-перше, Міська цільова програма «Безпечне місто Одеса», з останньою редакцією якої можна ознайомитися за посиланням, містить в собі і видатки на заходи з організації рятування на водах, і видатки на інші заходи громадського порядку та безпеки і саме видатки на надання субвенції з місцевого бюджету державному бюджету за кодом програмної класифікації видатків 9800. При цьому за вказаним кодом окремо є видатки на виконання Міської цільової програми цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природнього характеру, забезпечення пожежної безпеки на території м. Одеси на 2022 – 2026 роки у розмірі 8 500,0 тисяч гривень, так і на виконання програми «Безпечне місто Одеса» в розмірі 131 743,67 тис. грн. Саме остання сума нам і цікава. Вказані видатки не передбачалися у першочерговому рішенні про бюджет міста на 2024 рік, а з’явилися лише шляхом внесення змін у бюджет міста, яке відбулося 21 лютого 2024 року. Для зручності сприйняття інформації, окремою таблицею відобразили видатки, передбачені програмою лише у 2024 році за кодом 9800. З вказаною таблицею можна ознайомитися за посиланням «Безпечне місто Одеса 9800.xlsx». Зазначимо, що показники відображені у тисячах гривень (як і у програмі).

Що можна взнати з вказаних показників

1. Здається що при складанні проєкту бюджету міська влада взагалі не мала намірів надавати кошти підрозділам ЗСУ, а прийняла рішення про таке виділення пізніше.

2. З виділених 131,7 мільйонів гривень, щонайменше 46 мільйонів гривень йдуть не на бойові підрозділи, а самє : 2.1. Пункти 8.1. та 8.3. Програми, згідно яких кошти йдуть на підрозділи Нацгвардії, які зайняті охороною публічного порядку та безпеки громадян на території м. Одеси на загальну суму 37,0 мільйонів гривень. Виникає просте питання – а чим тоді займається Національна поліція України та особиста «гвардія Труханова» у вигляді комунальної установи «Муніципальна варта», штатна чисельність якої встановлена у розмірі 450 осіб і на утримання яких передбачено у бюджеті на 2024 рік більше 117 мільйонів гривень.

2.2. Пункт 9.1. Програми, який передбачає надання Одеському обласному ТЦК більше 4,0 мільйонів гривень не лише на комп’ютерну та оргтехніку, а ще й на незрозуміле «оплата за виготовлення відзнак та іншої продукції». Що це за відзнаки та інша продукція, наскільки це першочергові витрати та як це наблизить перемогу над рашизмом – Програма замовчує.

2.3. Пункт 19.1. Програми, який передбачає витрати 5,0 мільйонів гривень на проведення поточного ремонту адміністративної будівлі, у який розміщено Територіальне управління Державного бюро розслідування.

3. Лише одна військова частина з підпорядкованими їй підрозділами отримала кошти з формулюванням « для засобів спостереження та корегування вогню по цілі, БпАК (БпЛА), озброєння, військової техніки, засобів радіоелектронної боротьби, інші потреби». Наскільки нам відомо, бойовим частинам конче потрібни БПЛА, багі (квадроцикли) та човни. Відсутня згадка за саперне обладнання, човни, медикаменти та багато іншого, що лежить майже виключно на волонтерах.

У якості підсумку

У 2024 році бюджет міста Одеси передбачає витрати на фінансування бойових підрозділів ЗСУ у розмірі не більше 85,7 мільйонів гривень та фінансування Сил територіальної оборони у розмірі 552,6 мільйонів гривень. При цьому сумнівними з точки зору ефективності є видатки розміром 120 мільйонів гривень, які передбачені на ремонт будинків, які начебто наданні Силам територіальної оборони (невже в Одесі усе комунальне майно знаходиться у такому занедбаному стані) та 50 мільйонів гривень, які передбачено громадським та благодійним організаціям на вирішення питань забезпечення Сил територіальної оборони міста Одеси. Одночасно з цим є купа питань щодо недостатнього надання коштів як бойовим підрозділам ЗСУ, так і відсутність деяких видатків на територіальну оборону. Так, на сьогодні по Одесі рашисти задля залякування цивільного населення можуть запускати до 20-30 дронів типу «шахед 131/136» за ніч. Фахівці стверджують, що боротися з цим необхідно шляхом збільшення щільності мобільних вогневих засобів навколо міста для боротьби з цими дронами. Ключовим моментом такого вогневого мобільного засобу є комплекси зенітних прожекторів ППО. З огляду на кількість жертв від атак ворожих БпЛА в Одесі, фінансування створення додаткових мобільних зенітних груп ППО повинно було стати пріоритетом номер один з погляду безпеки громадян! До того ж, значно дешевше збивати ці дрони, ніж потім виділяти кошти з міського бюджету на ремонт та відновлення інфраструктури. При цьому з вказаних документів не видно, що місто цим займається. Зелений лист раніше писав, що у бюджеті міста є нерозподіленими (прихованими) 1,1 мільярд гривень залишків коштів минулих періодів.

Поділитись на:

Facebook
Twitter

Напишіть відгук

Email: zeleniy.list1@gmail.com 
Тел:  +38 098 444 94 49