Громадська організація «Зелений лист»

Одеська влада під час війни вирішила закупити молоко для школярів на 47 мільйонів бюджетних гривень (доповнено)

10 березня, коли вже більше двох тижнів тривала повномасштабна війна росії проти України, КУ “Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району Одеси” оголосила тендер на закупку молока. Вартість торгів складає 47 мільйонів бюджетних гривень.

ГО “Зелений лист” розбирався детально.

За умовами тендеру, Центр планує придбати три виду молока — пастеризоване, ультрапастеризоване та з додаванням вітаміну D.  

Підрядник має постачати молоко протягом чотирьох років. Враховуючи, що замовником виступає центр, який опікується закладами освіти, молоко, вочевидь, для дошколят і школярів. Однак, нагадаємо, до кінця цього навчального року українські діти через бойові дії в нашій країні проводять заняття віддалено. Навіщо в розпал війни проводити таку закупівлю, витрачаючи десятки мільйонів гривень з бюджету, незрозуміло.

На торги подались три компанії, які часто отримують бюджетні підряди, зокрема в нашому місті, й з усіма ними одеський центр планує укласти рамкові угоди.

Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського райони Одеси має намір закупити 1,2 мільйони кілограмів пастеризованого молока, 28 тисяч кілограмів ультрапастеризованого молока і 40 тисяч кілограмів молока з вітаміном D. Ціна кожного з цих видів продукції різна.

Варто також зазначити, що в перерахунку кілограм молока — це 0,9 літра, тобто стандартна упаковка.

Наводимо таблиці з цінами. Так, за гроші платників податків звичайне пастеризоване молоко обійдеться приблизно у 36 гривень за упаковку, тобто за кілограм. Всі інші види молока ще дорожче.

Однак зараз можна знайти набагато дешевшу пропозицію у звичайному супермаркеті. І це не враховуючи, що центр закупає молоко оптом, тому ціна має бути ще нижчою.

Чому під час війни за бюджетні кошти міська влада вирішила закупати цю продукцію ще й по завищеній ціні, незрозуміло. Навіщо зараз витрачати мільйони гривень на молоко для дітей, які навчаються віддалено, а багато хто взагалі за кордоном?

При цьому Центр не обирає найдешевшу пропозицію та чомусь планує укласти рамкові угоди відразу з трьома постачальниками. Можливо, в нелегкі часи таким чином влада за наш рахунок вирішила підтримати фаворитів бюджетних торгів?

Зазначимо, три переможця на 47 мільйонів гривень — це ТОВ “Проект інвест ХХІ” (на її рахунку укладених контрактів загальною сумою 1,6 мільярдів бюджетних гривень), ТОВ “Одеська продуктова компанія”, що за роки роботи уклала з бюджетними підрядниками угоди на суму більше 230 мільйонів, і ТОВ “Фабрика смаку”, яка вже підписала угод на суму 653 мільйони бюджетних гривень.

Уже після виходу статті з нами зв’язалась директорка департаменту освіти й науки Одеської міської ради Олена Буйневич і прокоментувала майбутню рамкову угоду:

«Мова йде в даній статті про аналіз рамкової закупівлі, яка передбачає фіксовану маскимальну ціну на молоко на п’ять років. Ця ціна є гранично високою, тобто вище заплатити не можна, а ось нижче можна. Звичайно ж зараз, коли дітей немає в дитячих садках, молоко ми не купляємо, відповідно ані копійки з цих грошей не було витрачено на молоко. Це своєрідні наміри — як тільки діти виходять у дитячі садки, нам відразу буде потрібно молоко. Відразу під рамкову закупівлю укладається конкретна угода, яка вже передбачає ціну, за яку купляється молоко. Вона не може бути вище за рамкову, але може й завжди нижче за неї. Відповідно на момент укладання угоди ми аналізуємо ці ціни, які сьогодні на ринку, й укладається конкретна угода під конкретні поставки… У мене як у керівника департаменту претензій бути не може».

Олена Буйневич також зазначила, що ця конкретна угода укладається на два-три місяці, й може змінюватися, якщо через інфляцію ціна на молоко змінюється, але не вище рамкової.

Також директорка департаменту підкреслила, що угода передбачає кілограм молока тобто, за її словами, літр. Але це неправда. Вище ми зазначали, що якраз кілограм молока в перерахунку на літр, це трохи більше 900 міллілітрів, тобто стандарта упаковка молока в магазині.

Також чомусь Олена Буйневич говорить про угоду на п’ять років, хоча в тендерній пропозиції мова йде про закупівлю на чотири роки. З якого розрахунку в ній прописувались кількісні показники, незрозуміло. Адже, нагадаємо, через війну Україну покинули тисячі дітей. Коли вони повернуться, невідомо. Як у департаменті вирішили, скільки знадобиться продукції, Буйневич не пояснила.

Крім того, Олена Буйневич зазначила, що на скринах публікації приведені начебто пропозиції не тої жирності молока, які планує закупити Центр. Однак на скринах вказана пропозиція якраз відповідної жирності — 2,5 або 2,6%. Одна з пропозицій нижче майже на 10 гривень, ніж зазначено в рамковій угоді. Більш того, не забуваємо, що за бюджетні гроші будуть зкупати продукцію оптом, а заявлена гранична ціна вище за рознічну.

І найголовніше: чомусь Буйневич не прокоментувала, навіщо зараз — під час війни — укладати таку рамкову угоду ще й на чотири роки з конкретними постачальниками.

Поділитись на:

Поделиться в facebook
Facebook
Поделиться в twitter
Twitter

Оставить ответ

 Одеська обласна організація «Зелений лист»