ГО “Зелений лист” продовжує аналізувати офіційний сайт Єдиного центру звернень громадян Одеси 15-35.
У травні зафіксовані 302 звернення — це трохи більше, ніж у квітні. З них більшість без відповідей чиновників, а саме 179 звернень, позначених “у роботі”. На 123 звернення надійшли відповіді.
Слід також зазначити, що у травні 2021 року звернень громадян через сайт 15-35 було на порядок більше: так, минулого року зафіксовані 186 скарг у роботі, 656 – з відповідями.
У квітні до центру надійшло 221 звернення.
Вірогідно, причина в повномасштабному вторгненні росії в Україну, через що мільйони громадян змушені покинути свої домівки.
179 звернень у роботі
Серед звернень місцевих жителів, на які чиновники ще не надали відповідь, більшість стосується житлово-комунального господарства, тарифів і прохань про матеріальну допомогу, в тому числі від переселенців з інших міст України.
Також є декілька звернень щодо облаштування бомбосховищ і непрацюючу систему сповіщення про повітряну тривогу. Чому за три місяці повномасштабного вторгнення міська влада не вирішила ці питання, незрозуміло.
Наприклад, є скарги на те, що довгий час у будинку не працює ліфт. Під час повітряних тривог вихід в укриття для жителів будинку ускладнено.
Крім того, одесити скаржаться на те, що в їхньому будинку тече каналізація. Такі скарги зафіксовані в різних мікрорайонах міста.
Також містяни скаржаться на сухі дерева, стихійні сміттєзвалища, необхідність ремонту та завищені комунальні платежі.
При цьому, регулярно зростає кількість звернень щодо матеріальної або гуманітарної допомоги.
Враховуючи, що бойові дії в Україні не вщухають, економічний стан у країні погіршується, деякі підприємства взагалі були знищені ракетними обстрілами рашистів, одеська влада має розробити механізм адресної допомоги тим, хто її потребує. Нагадаємо, з початку активних бойових дій в Україні в Одесі не пройшло ще жодної сесії депутатів, усі рішення мер Геннадій Труханов приймає через виконавчий комітет, хоча, як бачимо, проблеми в місті накопичуються.
Чиновники відповіли на 123 звернення
За травень одеські чиновники обробили 123 звернення громадян, надавши відповіді.
Серед традиційних звернень щодо аварійних дерев і непрацюючих ліфтів, мешканці Одеси все частіше просять про допомогу, зокрема матеріальну. В тому числі є звернення від тимчасово переміщених осіб.
Є звернення щодо неможливості записатись у електронну чергу для отримання документів. Враховуючи яке зараз навантаження на центри надання адміністративних послуг, можливість записуватись онлайн дуже спростило б процес.
Крім того, містяни скаржаться на необлаштованість бомбосховищ. Чому одеська влада на четвертому місяці війни і при регулярних ракетних обстрілах Одеси досі не вирішила це питання?
Слід також зазначити, що все більше скарг містяни пишуть державною мовою, хоча раніше переважна більшість звернень на 15-35 була російською мовою.
Сподіваємось, міська влада ще й розпочне нарешті процес дерусифікації в Одесі за прикладом інших міст України, для початку демонтувавши пам’ятники російській імператриці Катерині ІІ та російському полководцю Олександру Суворову й змінивши назви вулиць і Суворовського району, які пов’язані з росією.