Щоб дізнатись, чим живе зараз Одеса, що турбує мешканців під час війни, ми проаналізували сайт Єдиного центру звернень громадян, де кожен може залишити скаргу чиновникам.
Деталі — в матеріалі ГО “Зелений лист”.
З початком вторгнення звернень значно поменшало
Станом на 13 квітня 2022 року на міському сайті 15-35 зафіксовані три нових звернення, 56 таких, що взято до роботи, на 14 звернень є відповіді. Тобто майже за півмісяця до Єдиного центру звернулись 73 мешканця. Географічно найбільше скарг у Приморському районі.
Варто зазначити, що в порівнянні з іншими місяцями 2022 року звернень стало на порядок менше. Вірогідно, це пов’язано із бойовими діями в нашій країні, через що багато одеситів зокрема виїхали за межі міста. Тенденцію на зменшення скарг можна побачити вже в березні.
Наприклад, у січні 2022 року до центру звернулись 931 мешканець, у лютому — зафіксовано 784 скарги, в березні — 312 звернень.
При цьому в березні 2021 року — рік тому — до Єдиного центру звернень громадян звернулись 981 мешканець.
На що скаржаться одесити
Давайте проаналізуємо, на що саме скаржаться одесити у квітні.
Три нових звернення, по яких ще немає реакції від представників влади, стосуються прохання допомоги на лікування, порушення правил парковки, а також необхідності проведення екстрених робіт у квартирі, адже аварійна служба відмовила через воєнний стан.
Ті звернення, які вже оброблені чиновниками (14), стосуються досить різних сфер життя одеситів — наприклад, мешканці питають, як виписати померлого родича, щоб не отримувати платіжки на комунальні послуги з його урахуванням, просять посприяти в видачі заборгованості по заробітній платі, скаржаться на незаконну торгівлю й незаконну вирубку дерев, водночас на аварійне дерево.
Також одесити просять про благоустрій території через відсутність сміттєвого контейнера і вказали, що тече кран тепломережі. Декілька звернень напряму пов’язані із війною — наприклад, мешканець міста питає, як відмовитись від нарахування послуг за утримання прибудинкової території й вивіз сміття, через відсутність у місті. Крім того, один небайдужий громадянин звернувся з проханням вимикати вуличне освітлення, щоб дотримуватись світломаскування.
Багато звернень про матеріальну допомогу
Більший діапазон звернень дають ті, які взяті чиновниками до роботи, адже їх більше, а саме станом на 13 квітня 56. При цьому, варто зазначити, що серед них чимало з проханнями про матеріальну допомогу — так, до Єдиного центру звернулась багатодітна родина, один з мешканців скаржиться, що залишився без роботи, а родина – засобів для існування, також просять допомогу для внутрішньо переміщених осіб, допомогу у придбанні ліків тощо. Всього з 56 звернень 13 стосуються матеріальної допомоги або ж допомоги в ліках чи продуктах харчування. Вочевидь, бойові дії, закриття низки підприємств, погіршення економічного стану через вторгнення росії на територію України створюють ситуацію, коли кількість таких звернень зростатиме.
Інші звернення стосуються житлово-господарських питань, комунальних платежів, питань неблагоустрою та засміченості території. Скарг на сміття, до речі, з 56 цілих п’ять! у різних районах міста.
Один з мешканців зокрема поскаржився, що відремонтований за гроші платників податків фасад будинку Лібмана, який є пам’яткою архітектури, пошкодили при встановленні кондиціонеру.
Примітно також, що мешканка зокрема поскаржилась на те, що на Парковій, 43 її не пустили в бомбосховище. В Одесу вона приїхала, тікаючи від війни. Ще один мешканець просить допомогу в розчищенні бомбосховища на Французькому бульварі, 12/1. Нагадаємо, вторгнення в Україну й ракетні обстріли Одеси тривають уже майже два місяці.
Враховуючи, що через війну кількість соціально незабезпечених громадян, вірогідно, буде зростати, вочевидь, міській раді варто якось під коректувати бюджет і направити допомогу тим, хто її потребує.