Зелений лист

Що приховує Одеська ОВА в обласному бюджеті за 2023 рік

На сьогодні Одеська обласна військова адміністрація намагається максимально приховати як важливі публічні документи, так і показники обласного бюджету Одеської області загалом. Робиться це у найпростіший спосіб. Публічна інформація  в порушення Закону просто не викладається. Складається таке враження, що піарники ОВА розміщують нескінченни світлини Кіпера в різних позах спеціально для відволікання уваги громадськості від тотальної закритості обласної влади.   Добре, що крім ОВА, інформацію щодо виконання обласного бюджету можна отримати у тому числі з річних звітів Державної казначейської служби України. Це публічна інформація, просто в ОВА про це “забули”. Окремо зазначу, що аналіз дохідної та видаткової частини бюджету минулого бюджетного року сам по собі важливий тільки для масштабування. Однак, разом з аналізом ухвалених саме тоді цільових програм (як, наприклад, «Регіональна комплексна програма з охорони довкілля Одеської області на 2024-2028 роки» на майже 4 мільярди гривень) може бути щонайменше показником ефективності роботи ООВА під час війни. До аналізу цієї «екологічної» програми ми з вами повернемося найближчим часом, а зараз давайте детальніше поговоримо стосовно показників обласного бюджету 2023 року.

Загальна характеристика бюджету 2023

Якщо відобразити обласний бюджет 2023 року у декількох цифрах фактичних надходжень, витрат та залишків, то маємо наступне:

Залишки на початок року 1 714,3 мільйони гривень (1,7 мільярда грн.)

Доходи – 7 239,5 мільйонів гривень (7,2 мільярда грн.)

Видаткова частина бюджету – 6 367,6, з них:

– Власне видатки бюджету – 6 075,8 мільйонів гривень

– Надання кредитів з бюджету (відображено у кредитувані) 34,6  мільйони гривень

– Погашено запозичень (відображено у фінансуванні) – 257,3 мільйонів гривень

Інші розрахунки* – 85,8 мільйонів гривень

(З урахуванням суми міжбюджетних трансфертів, які передаються між місцевими бюджетами)

Залишки на кінець року – 2 500,5 мільйони гривень (2,5 мільярда грн.).

Залишки на початок року

Ці показники свідчать, скільки коштів було на рахунках обласного бюджету разом з бюджетними установами на початок року.

Залишки на рахунках бюджетних установ – 92,7 мільйонів гривень.

Залишки на рахунках бюджету – 1 621,6 мільйони гривень, з яких 270,7 мільйони гривень – залишки субвенцій з державного бюджету.

Доходна частина бюджету

Ці показники свідчать, скільки коштів надійшло на рахунки бюджету та бюджетних установ протягом року.

Податкові надходження склали 3 718,0 мільйони гривень, з них:

– податок та збір на доходи фізичних осіб – 3 234,0 мільйони гривень

– податок на прибуток підприємств – 434,8 мільйони гривень.

Неподаткові надходження склали 424,3 мільйони гривень, з них:

– адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності – 101,0 мільйони гривень

– власні надходження бюджетних установ – 299,6 мільйонів гривень.

Доходи від операцій з капіталом, а це в основному кошти від відчуження майна, склали 1,8 мільйони гривень

Ще 2,6 мільйони гривень отримано у доходну частину обласного бюджету як надходження в рамках програм допомоги урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ.

До цільових фондів обласного бюджету отримано 0,8 мільйони гривень.

У вигляді міжбюджетних трансфертів отримано 3 092,0 мільйони гривень, з яких:

– дотації з державного бюджету 211,3 мільйони гривень

– субвенції з державного бюджету 2 159,9 мільйонів гривень

субвенції з місцевих бюджетів 720,8 мільйонів гривень, з них 606,6 мільйонів гривень – це інші субвенції. Саме за цим кодом інші місцеві бюджети надавали кошти обласному бюджету «на ЗСУ». З урахуванням відсутності будь-яких роз’яснень, припустимо, що усі кошти цієї субвенції – це саме ті кошти, які надані територіальними громадами обласному бюджету «на ЗСУ».

Видатки бюджету

Згідно статті 10 Бюджетного кодексу України, видатки бюджету групуються на підставі типової програмної класифікації видатків місцевого бюджету, яка затверджена Міністерством фінансів.

Згідно зазначеної класифікації, усі проведені видатки обласного бюджету групуються наступним чином:

0100 Державне управління

За цім кодом відображаються витрати на утримання одеської обласної ради та її підрозділів.

Вказані видатки склали 89,3 мільйони гривень.

Звернемо увагу – за вказаним кодом не відображаються видатки на надання фінансової підтримки комунальним підприємствам, навіть якщо їх фінансування веде саме обласна рада. Фінансування вказаної фінансової підтримки комунальних підприємств відображається за кодом 7693.

1000 Освіта

Тут видатки на загальну середню освіту у спеціальних школах, санаторних школах, ліцеях, навчально-реабілітаційними центрами; професійно-технічна освіта, фахова передвища та вища освіта; придбання шкільних автобусів тощо. Всього за цим напрямом витрачено 1 610,0 мільйони гривень (1,6 мільярда грн.).

2000 Охорона здоров’я

Сюди входить оплата комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, фінансування регіональних програм розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, регіональні програми громадського здоров’я, інші заклади та заходи у системі охорони здоров’я (будинки дитини, заклади служби крові, медико-соціальні експертні комісії, бази спецмедпостачання).

Всього за цим напрямом витрачено 484,9 мільйони гривень.

3000 Соціальний захист та соціальне забезпечення

Сюди входить фінансування програм соціального захисту та соціального забезпечення, надання соціальних та реабілітаційних послуг громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю в установах соціального обслуговування, підтримка внутрішньо переміщеним особам тощо.

Всього за цим напрямом витрачено 537,8 мільйонів гривень.

4000 Культура і мистецтво

Сюди входить фінансова підтримка театрів, філармоній, художніх і музичних колективів, ансамблів, концертних та циркових організацій; забезпечення діяльності бібліотек, музеїв і виставок, палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів; фінансування інших закладів та заходів в галузі культури і мистецтва.

Всього за цим напрямом витрачено 280,4 мільйони гривень.

5000 Фізична культура і спорт

Сюди входить проведення спортивної роботи в регіоні, здійснення фізкультурно-спортивної та реабілітаційної роботи серед осіб з інвалідністю, розвиток дитячо-юнацького та резервного спорту, підтримка і розвиток спортивної інфраструктури та інші заходи з розвитку фізичної культури та спорту.

Всього за цим напрямом витрачено 110,0 мільйони гривень.

6000 Житлово-комунальне господарство

Сюди входять витрати, пов’язані з наданням та обслуговуванням пільгових довгострокових кредитів, наданих громадянам на будівництво/реконструкцію/придбання житла та здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Всього за цим напрямом витрачено 1,3 мільйони гривень.

7000 Економічна діяльність

Сюди входять програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю. В основному це:

– Реалізація програм в галузі сільського господарства на суму 0,1 мільйони гривень.

– Будівництво та регіональний розвиток, що включає в себе будівництво та ремонт об’єктів соціально-культурного призначення, реставрація та охорона пам’яток архітектури, виконання інвестиційних проєктів на загальну суму 197,9 мільйонів гривень.

– Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури на загальну суму 849,0 мільйонів гривень, з яких:

258,6 мільйонів гривень за рахунок обласного бюджету

549,9 мільйонів гривень за рахунок субвенції з державного бюджету

40,5 мільйони гривень за коштів інших місцевих бюджетів

– Інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю на 113,0 мільйони гривень, з яких 107,9 мільйонів гривень – фінансування комунальних підприємств.

Всього за цим напрямом витрачено 1 166,0 мільйони гривень (1,17 мільярда грн.).

8000 Інша діяльність

Сюди входять витрати, які не відносяться до інших розділів. Це:

– Інші заходи громадського порядку та безпеки на суму 0,3 мільйони гривень

– Заходи та роботи з територіальної оборони на суму 32,0 мільйони гривень. Звернемо увагу – заплановано було витратити 233,8 мільйони гривень. А фактично ці заходи профінансовано лише на 13,7% від запланованого.

– Запобігання та ліквідація забруднення навколишнього природного середовища. що відбулося у вигляді утилізації відходів на загальну суму 31,4 мільйони гривень. Звернемо увагу на ці витрати. Усі гроші були заплачені компанії «Укрекопром», діяльність якої стала результатом десятків кримінальних проваджень, доступних у судовому архіві. Зокрема, кримінальне провадження про те, як це підприємство замість утилізації льяйних вод, просто зливало їх на території Одеси!

– Обслуговування місцевого боргу на суму 55,6 мільйонів гривень. Це сплата відсотків за користування кредитом, які були сплачені у 2023 році.

Всього за цим напрямом витрачено 119,3 мільйони гривень.

9000 Міжбюджетні трансферти

За цим розділом обліковуються кошти, які у вигляді дотацій та субвенцій передаються з обласного бюджету як місцевим бюджетам, так і державному бюджету.

Всього за цим напрямом витрачено 1 676,9 мільйонів гривень.

Додатково зазначимо, що за кодом 9800 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів», по якій передаються кошти і на фінансування ЗСУ, на що Одеська ОВА збирала кошти з громад Одеської області, видатки склали 635,4 мільйони гривень, що майже відповідає показнику «Інші субвенції з місцевих бюджетів» доходної частини обласного бюджету.

Залишки на кінець року

Ці показники свідчать, скільки коштів залишилося на рахунках обласного бюджету разом з бюджетними установами на початок року.

Залишки на рахунках бюджетних установ – 114,7 мільйонів гривень.

Залишки на рахунках бюджету – 2 385,8 мільйони гривень, з яких 446,6 мільйони гривень – залишки субвенцій з державного бюджету, а саме:

Назва субвенції з державного бюджету місцевим бюджетамСума, у мільйонах гривень
Освітня субвенція223,0
– на проектування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об’єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інших об’єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення69,6
– на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами9,7
– на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах144,3

Також зазначимо – збільшення за 2023 рік залишків коштів на рахунках обласного бюджету без врахування залишків по субвенціях з державного бюджету, склало більше 580 мільйонів гривень.

Підсумок

Аналіз загальної направленості обласного бюджету Одеської вказує, що обласна військова адміністрація фінансує установи соціально-культурної сфери, будівництво доріг, спокійно погашає взяті раніше кредити…

Але маючи значний вільний фінансовий ресурс розміром у мільярди гривень, відсутня значна допомога бойовим підрозділам Сил оборони України за рахунок саме коштів обласного бюджету.Та допомога, яка надається за кодом 9800, майже уся складається з коштів, які до обласного бюджету направлено громадами Одеської області.

Може саме через це Одеська обласна військова адміністрація намагається приховати свою діяльність від очей громадськості?

Довідково повідомляємо читачів «Зеленого листа», що кожен бажаючий має можливість завантажити звіт Державної казначейської служби України щодо виконання обласного бюджету Одеської області і самостійно проаналізувати бюджетні показники обласного бюджету. Звіт можна завантажити за посиланням(Звіт про виконання обласного бюджету Одеської області за 2023 рік).

Поділитись на:

Facebook
Twitter

Напишіть відгук

Email: zeleniy.list1@gmail.com 
Тел:  +38 098 444 94 49